Eksperci z Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (PKBWM) opublikowali raport końcowy w sprawie katastrofy barki Galar Gdański I, do której doszło w październiku 2022 roku na Kanale Kaszubskim w Gdańsku. Na skutek wypadku zginęły cztery osoby.
Prokuratura Okręgowa w Gdańsku przedstawiła armatorowi jachtu Galar Gdański I zarzut umyślnego przyczynienia się do sprowadzenia katastrofy w ruchu wodnym. Na skutek wypadku, do którego doszło w październiku ubiegłego roku zginęły cztery osoby, a dwoje pasażerów doznało obrażeń ciała.
Eksperci z Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (PKBWM) opublikowali raport tymczasowy w sprawie katastrofy barki Galar Gdański I, do której doszło w październiku 2022 roku na Kanale Kaszubskim w Gdańsku. Na skutek wypadku zginęły cztery osoby.
Prokuratura powołała biegłego w celu opracowania opinii w sprawie przyczyny katastrofy barki Galar Gdański I na Kanale Kaszubskim w Gdańsku - dowiedziała się PAP. Na skutek wypadku w październiku ubiegłego roku zginęły cztery osoby.
Przyczyną śmierci dwóch osób w katastrofie barki Galar Gdańsk I na Kanale Kaszubskim było utonięcie - wynika z opinii biegłych. Śledczy czekają na pozostałe dwie opinie. Prokurator powołał też biegłego do oceny stanu technicznego silnika - dowiedziała się PAP.
Prokurator planuje powołanie biegłego do oceny stanu technicznego silnika barki. Do prokuratury jeszcze nie wpłynęły opinie po przeprowadzonych sekcjach zwłok ofiar katastrofy Galara Gdańskiego I na Kanale Kaszubskim, podczas której zginęły cztery osoby - dowiedziała się PAP.
Sąd w Gdańsku nie uwzględnił zażalenia prokuratury na brak aresztu dla 19-letniego sternika barki, który jest podejrzany o spowodowanie umyślnej katastrofy w ruchu wodnym. Po przewróceniu się Galara Gdańsk I, 14 osób wpadło do wody. Zginęły trzy osoby, w tym kobieta w zaawansowanej ciąży, której dziecka też nie udało się uratować.
W czwartek sąd rozpatrzy zażalenie prokuratury na niearesztowanie 19-letniego sternika barki, który jest podejrzany o spowodowanie umyślnej katastrofy w ruchu wodnym. Po przewróceniu się Galara Gdańsk I, 14 osób wpadło do wody. W wypadku zginęły cztery osoby.
Kontrole są, ale bardzo często są to kontrole po łebkach. Najczęściej wiążą się one ze zwykłym sprawdzeniem liczby kamizelek ratunkowych i tego, czy jest koło ratunkowe – taką opinię o kontrolach jednostek pływających po Motławie i Martwej Wiśle przekazał PAP Mieszko Charytoniuk, właściciel szkoły żeglarskiej z Gdańska.
Prokuratura będzie składać zażalenie na decyzję sądu w sprawie nieuwzględnienia wniosku o tymczasowe aresztowanie 19-letniego sternika barki Galar Gdańsk I. Śledczy zarzucają mu umyślne spowodowanie katastrofy w ruchu wodnym, na skutek której zginęły cztery osoby.
Saperzy zabezpieczyli niewybuch z czasów II wojny światowej znaleziony w Porcie Gdynia
Nieprawidłowości w Polskiej Grupie Zbrojeniowej? Zapłacono za ubezpieczenie fregat, choć budowa dopiero ruszyła
Tokyu Land i SolarDuck zakończyły budowę pierwszej w Japonii morskiej elektrowni słonecznej
Wycieczkowce w 2023 przewiozły rekordową ilość pasażerów
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Marynarka Wojenna chętna także na korwety? Wielki powrót programu "Murena"